Voor zorg, gezondheid en prestatie
0513 62 71 65

E-Health bij TIGRA Fysiotherapie

Geplaatst op 4 juli 2016

Kortgeleden zijn we gestart met een pilot tussen De Friesland Zorgverzekeraar en HelloFysio. In onderstaande tekst een uitleg over de e-Health dienstverlening die we met HelloFysio-app aanbieden binnen onze praktijk.

De wereld waarin we leven wordt steeds digitaler. Ook in de zorg is er op dit gebied steeds meer mogelijk; eHealth wordt steeds vanzelfsprekender. Binnen de fysiotherapie is deze trend ook te zien. Met als voornaamste doel: zelf regie nemen op je gezondheid. Uw fysiotherapeut biedt u dan ook de mogelijkheid gebruik te maken van de HelloFysio-app, uw eigen online behandelplan.

Waar en wanneer het u uitkomt

De HelloFysio-app is uw persoonlijke online omgeving. Hier vindt u uw persoonlijke behandelplan; u ziet per dag welke oefeningen u moet doen en door het instructiefilmpje weet u hoe u ze moet uitvoeren. U bent geen tijd meer kwijt om naar de fysiotherapiepraktijk te gaan en bepaalt zelf waar en wanneer u uw oefeningen wilt doen.

Met de HelloFysio-app ziet u welke vorderingen u maakt. Uw fysiotherapeut kan uw vorderingen online monitoren. Mocht het nodig zijn, dan neemt de fysiotherapeut contact met u op. Bijvoorbeeld om bij te sturen. Heeft u zelf vragen? Dan hoeft u niet te wachten tot uw volgende afspraak. U stelt uw vraag gewoon via mail of chat aan uw fysiotherapeut.

Behandeling op afstand

Uw fysiotherapeut kan u met de app ondersteunen zonder dat u hiervoor naar de praktijk komt. Dit gaat dan via een behandeling op afstand via de telefoon, de chat of via een videoverbinding. Net als bij een behandeling in de praktijk bespreken jullie de voortgang van de behandeling. Dit betekent dat de behandeling op afstand een deel van de behandelingen in de praktijk vervangt.

Behandelingen in de praktijk en behandelingen op afstand ziet u binnen ‘Mijn De Friesland’ terug als ‘Individuele zitting reguliere fysiotherapie inclusief e-health’.
Het online monitoren van uw voortgang, het eventueel bijsturen en de kortdurende contactmomenten via telefoon, de chat of via een videoverbinding declareert uw fysiotherapeut niet apart. De kosten daarvan zijn verwerkt in het tarief voor de eerste vier ‘Individuele zittingen reguliere fysiotherapie inclusief e-health’.

Voorbeeld

U heeft op 3 maart een intake bij uw fysiotherapeut in de praktijk. Op 3 april heeft u een vervolgafspraak in de praktijk. In de tussenliggende weken maakt u gebruik van de HelloFysio-app en heeft u twee keer telefonisch of online contact met uw fysiotherapeut over de voortgang.

Uw fysiotherapeut brengt de afspraken voor 3 maart en 3 april in rekening plus één keer ‘telemonitoring fysiotherapie’ voor het online contact in de tussenliggende weken.

Behandeltraject afgerond? Nog een jaar toegang tot uw persoonlijke behandelplan

Wanneer uw behandeltraject is afgerond dan houdt u met de HelloFysio-app nog een jaar lang toegang tot uw persoonlijke behandelplan. Dus mocht het nodig zijn, dan kunt u weer uw oefeningen erbij zoeken. Kosteloos en gewoon wanneer en waar u dit wilt. 

« Naar overzicht